Tehnologii noi in sala de clasa?

Învățămantul primar reprezintă fundația pe care se construiesc resursele umane ale unei națiuni. Este începutul educației formale și punctul focal al multor eforturi de dezvoltare. Utilizarea tehnologiei în această etapă a procesului educațional este importantă, este un mijloc potrivit pentru a răspunde cerințelor învățământului primar într-un mod unic și temeinic. Școala primară este o componentă critică și unică a sistemului de educație.
Ideea ca fiecare copil din lume care merge la școală să aibă acces la un calculator părea odată ceva de domeniul fanteziei. Însă acea viziune este mai aproape de realitate astăzi. Evoluția produselor IT ieftine și a comunicațiilor mobile le-a permis elevilor, părinților și cadrelor didactice să-și imagineze cum tehnologia ar putea transforma învățarea să devină accesibilă pentru toți elevii.


Conținuturile și metodele de predare care folosesc aplicații electronice au demonstrat de asemenea că există posibilitatea ca învățarea să aibă loc pe baza tehnologiei, chiar și la elevii de școală primară. Tehnologiile educaționale s-au dezvoltat pană la stadiul în care pot transforma cu adevărat educația.
Deși există părerea despre cadrele didactice care predau toate disciplinele la o clasă, ciclului primar, că, în medie, au mai puțină pregătire decât cadrele didactice de la alte niveluri și sunt, probabil, mai puțin familiarizate cu tehnologia, această afirmație este greșită și nedocumentată. Există o preocupare din ce în ce mai mare tocmai a acestei categorii din învățământ pentru aprofundarea pregătirii profesionale, familiarizarea cu instrumentele TIC și introducerea în procesul de învățare a sistemului bazat pe învățarea asistată de calculator. 
Tendinta globala in educatie este invatarea personalizata, ce pune accent pe nevoile specifice ale fiecarui elev si pe utilizarea tehnologiei ca instrument cheie Tablete, telefoane inteligente, mese multi-touch – copiii le iubesc si ar petrece ore in sir jucandu-se pe ele. Insa stiati cum pot fi ele utilizate cu succes in educatie? 93,3% dintre profesorii care au participat la un studiu realizat de specialistii SIVECO si-au exprimat preferinta pentru materiale educationale adaptate propriilor abordari la clasa. Folosite sub indrumarea profesorilor, acestea aduc beneficii pedagogice majore. Studiile internationale confirma aceasta tendinta. In SUA, de exemplu, intre 96% si 99% dintre profesorii care predau discipline exacte in invatamantul primar si secundar utilizeaza materiale educationale personalizate, dezvoltate chiar de ei sau de furnizori pe care ii selecteaza ei insisi.


Surse: 
1.http://www.anis.ro/member-article/peste-90-dintre-profesori-au-o-atitudine-deschisa-in-ceea-ce-priveste-utilizarea-noilor-tehnologii-la-clasa/#.WOUuFTvyjIU

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ne adaptam din mers

Gamificare